Planer..

Låg vaken i natt och hade massor med tankar i huvudet om vad jag ville göra när jag är färdig med skolan i mitten av januari.
Jag kände att jag vill hitta på något kul innan jag börjar det verkliga livet. Funderade på att börja träna upp min engelska som är ganska dålig för att sedan åka till typ Thailand minst en månad och bara ha kul. Tänkte på att jag ville flytta ifrån landskrona och börja om på nytt i en annan större stad som exempelvis Göteborg. Att jag måste våga! Det kanske inte är så kul att först plugga i 12 år för att sedan fortsätta plugga ytterligare 3 1/2 år för att sedan börja jobba direkt, hela sitt liv.. Jag har ju sagt sedan i somras att jag inte vill börja jobba direkt utan tillbringa en till sommar på ven och bara festa och ha kul! Ja, för man kan faktiskt festa på ven också!

Men nu kanske mitt liv ser helt annorlunda ut än vad jag hade tänkt mig. Jag har hela tiden sagt att jag inte tänker söka jobb, blir jag däremot erbjuden ett jobb så tackar jag naturligtvis ja till det. Det var just vad som hände idag.
Det ringde på mobil (afan), trodde först det var något vikariejobb eller nått. Nä då var det helt enkelt så att jag blev erbjuden att välja mellan två olika jobb inom förskolan, på telefon! Vilket tur eller vad? Andra går och söker jobb i alla evighet utan att få något. Nu är det ju inte så att jag ska garantera ett jobb. Jag skulle iallafall ringa upp när jag hade smällt det lite..
...Ja.. där ser man vad som kan hända med sina planer bara över en natt!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0