VFT = VerksamhetsFörlagdTid

Nu är jag ute på min sista VFT som det så fint kallas på högskolan. Det har ordnat upp sig ganska så bra då jag cirkulerar mellan en 4:a och 6:or. Men för det mesta kommer jag vara hos 4:orna. Tänkte svara på Karros kommentar: Jag har också hört att utbildningen sträcker sig till åk 6. Det är konstigt att det är så olika från mentor till mentor. Jag känner flera  som varit i en 6:a.. konstigt det där.

Första dagen var i måndags och då hade jag ingen röst. Väldigt pinsamt att komma till en klass när man inte kan prata. Idag har min röst varit rätt så bra och jag har kunnat prata normalt. Men idag hände en väldigt jobbig sak när jag stod i klassrummet och lyssnade. Det började med att jag mådde jätte illa, och jag stod och verkligen koncentrerade mig för att det skulle bli bättre. Då började det snurra jätte mycket och jag såg jätte suddigt och började kallsvettas jätte mycket. Jag hörde att eleverna och läraren pratade men kunde inte koncentrera mig och höra om vad. Till slut mådde jag så illa och det snurrade så mycket att jag var tvungen att gå ut. Trodde verkligen jag skulle spy. När jag stod på toa och kollade mig i speglen var jag likblek i ansiktet. Som tur var gick det snabbt över och jag kunde gå in i klassrummet igen. Måste varit ett migränanfall av något slag. sjukt läskigt var det iallafall.

Nu ska jag snart läsa igenom lite saker som jag ska hålla i nästa vecka i matten. Man har så mycket man vill göra med eleverna men som är svårt att göra då dels tiden är begränsad men även för att lärarna redan planerat veckorna i förtid. Då är det svårt att komma in med något tema eller liknande eftersom tiden inte räcker till..

jaja.. Sov gott! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0